mandag 2. april 2007

Siden sist



Nå er det lenge siden bloggen har vært oppdatert. Har stilt noen få ganger med Gorn i det siste. Først en dag på Ofoten sin prøve på Altevann den. 11 mars. Her gikk han glimrende hele dagen. Hadde sjans på fugl uten å lykkes. Men det jeg ikke så men som bakpartiet så var at han hadde moret seg med fugl for seg selv. Dette skulle vise seg å utvikle seg noe. 17-18 mars stilte jeg på Arnøy prøven. Tidligere i sesongen så jeg fram til en prøve med mye fugl for det ville passe Gorn bra som har vært så kald og rolig i fugl. Men nå var villdyret våknet. Første dag herjet han vilt med fugl og terreng i første slipp. Resten av dagen klarte jeg å holde han i hånd etter litt alvorsprat. Dag to hadde jeg tenkt å trekke han noe jeg burde gjort. For da nærmest voldtok han terreng og ryper i Akkarvik. Det var fugl overalt og det var også Gorn. Ikke ofte en unghund får bare ett slipp, men det klarte han. Så har vi etter det brukt tiden til å være vannvittig konsekvent med alt vi har gjort. Gorn syns nok jeg har vært umåtelig streng, men det har vært på sin plass. Så helga nå har vi vært på Andøya for å se om det har hjulpet, noe som skulle vise seg stemme. Første dag gikk Gorn glimrende og fikk en 1UK. Andre dag gikk han om ikke ennå bedre, men stort sett fugl tomt terreng og en pysete dommer som ikke likte været(var ved bilen kvart over ett) gjorde at det ikke ble noen premie. Nå skal vi bruke tiden godt fram mot Artic Cup for å holde Gorn i hånd.

Kritikk 1 dag;

Aragorn starter i utmerket fart og kraftfull aksjon. Får med seg meget bra med terreng. Arbeider intens i område der orrhane har slått inn. Trekker an til intens stand. Reisings ordre gis fra avstand og han reiser orrhane djervt og presist. Komplett rolig i oppflukt og skudd. Utreder greit. Viser oss utmerket søkskvaliteter i medvind og motvind og holder trøkket hele dagen. Gis en velfortjent 1pr UK.

5556444
60 min
Dommer: Edgard Henriksen

1 Djerv
1 Presis

Kritikk 2 dag;

Aragorn er en tiltalende unghund, reviererutmerket i all slags fore og forhold. I god kontakt med fører. Utnytter vind og biotop utmerket, en talentfull unghund som dessverre ikke kommer i fugl.
90 minutt 15-25-20-30
5556444

Ingen kommentarer: