mandag 11. februar 2008

Treningstur og klubbmesterskap

Lørdag hadde jeg et par timers tur til Andsfjellet for å varme opp til søndagens klubbmesterskap. Hadde med meg Gorn og Boromir. Boromir fikk prøve å slippe men skjønner ikke ennå hvorfor han skal løpe så det blir noen meter hit og dit. Så jeg prioriterte derfor Gorn. På tungt men godt føre jobbet han iherdig hele tiden. Tidvis noe stort så jeg måtte styre han litt. Desverre fant vi ingen ryper men veldig mye spor så en eller annen plass er den.
Søndag var det klart for klubbmesterskap på Senja. Jeg skulle dømme AK partiet i lag med Per Erling Høvde. Vi hadde med oss 13 hunder som skulle konkurrere om tittelen. Desverre var føret helt bort i natta. En blanding mellom skare og nærmest bunnløs snø som etter hvert gikk oppløsning. Hundene prøvde etter beste evne men de aller fleste fikk store problemer med å vise det store søket. Men jeg fikk nu mulighet til å bedømme hunder og trene på rangering og oppsett samt utredning mellom slippene. Med støtte fra Per Erling gikk dette veldig greit. Desverre hadde vi ikke en eneste rype i løpet av dagen og kunne ikke kåre noen klubbmester i AK. UK partiet var heldigere og hadde noen ryper slik at Klubbmester UK kunne bli kåret. Nå får vi bare håpe på at føret bedrer seg mot helgens prøve på Senja.

Ingen kommentarer: