torsdag 3. september 2009

Ung hund i rute

I den siste tiden har vi fått vært ute en del turer i nærområdet og i Narvik. Det har vært lite og nesten ingen fugl å se før de to siste turene. I Narvik fjellene var det Sophia som taklet de to fuglene vi så. Fikk en kort stand, fugl gikk og hun var rolig i oppflukt og skudd. Senere støkket hun den ene av disse men var rolig helt til Gorn tok løs ved fot og drog henne med. Det er første gang han har rampet for meg siden vinteren 07.

I går hadde vi en flott ettermiddagstur hvor vi også fikk noen situasjoner. Til å begynne med fikk vi et lite kull som hverken Gorn eller Nico taklet og ble bare støkk. Så retningen hvor to av fulglene tok og ville gi Sophia sjansen som jeg vet er skarp på nesen. Det endte i at hun plukket dem begge, først arbeid med reis og så ett uten. Rolig i oppflukt og skudd på begge. Senere fikk også Nico seg et fugl arbeid med en forsiktig reis. Alt i alt en fin kveld med store kyllinger og også obervasjon av tiur.

Likevel var jeg ikke like høy i hatten når jeg oppdagen noen ruker som ikke kunne stamme fra noe annet enn Bjørn. To plasser med noen få hundre meters mellomrom i samme høyde som jeg gikk.

Nå står VK start på Saltfjellet til helga på programmet. Så drar vi avgårde på jakt på onsdag etter jobb. Lykke til alle på både prøve og jakt.

Ingen kommentarer: