onsdag 26. august 2009

Høstsesongen i gang og snart er jakta her

Da er årets prøve sesong i gang for enkelte. Kom selv fra ferie dagen før Midt-Troms Fuglehundklubb sin prøve og hadde derfor ingen ambisjoner om å stille. Valgte derfor heller å ta i et tak i dommerutdannelsen jeg holder på med. Tok derfor elev arbeid i VK både lørdag og søndag. Lørdag var jeg ute med Idar Langmyr og Magne Lindbäck. Vi hadde en trivelig dag i fjellet men forsvinnende lite fugl, og få utfordringer. Dermed sendte vi 8 hunder til finalen på søk. Søndag var de VK finale og da med Idar Langmyr og Svein Elvenes som dommere. På grunn av lite fugl i VK kvalifiseringene tok vi turen til Koievassdalen. Heller ikke mye fugl her men de aller fleste hundene fikk sin mulighet i løpet av dagen. Til slutt fikk jeg æren av å kunngjøre dagens vinnere som ble 2VK til Pointer Joker til Ronny Hartviksen og 1VK m/Cacit til ES Lundefjellets Sarah til Ottar Remmen. En trivelig dag i fjellet hvor jeg fikk litt mer å holde rede på. Men kunne konkludere med at debuten i VK som elev gikk over all forventningl.

Kommende helg blir det heller ikke prøve på meg da det er fotballturnering med guttene. Sånn sett like greit da jeg trenger litt mer tid for å få Gorn klar til VK og Sophia eventuelt klar til UK. Så årets første prøve blir VK start for Gorn i Virvassdalen på Saltfjellet 5-6 september. Hvis Sophia skulle vise overbevisende takter de neste turene tar jeg muligens henne med for en eventuell start, men foreløpig er det langt ut i det blå. Nå blir det jevnt med turer framover. Nico er kommet tilbake til oss og blir brukt som makker til Gorn så vi får mest mulig makker trening.

Ingen kommentarer: