onsdag 25. august 2010

Vel gjennomført autorisasjonsprøve

Da var autorisasjonsprøven på Kongsvold over, og jeg kom godt gjennom den. Det var 3 dager med intensiv jobbing og mye sommerfugler og høye skuldre. Man hadde på forhånd hørt mange "skrekk" historier om måten man ble behandlet av sensorene, men her ble alt gjort til skamme. Sentralt dommerutvalg i FKF hadde gjort en strålende jobb både før og i løpet av disse dagene. Jeg har kun positive ting å si om sensor korpset. De var helt unik i måten å få oss kandidater til å senke skuldrene. Så lenge man var trygg på det man gjorde og kunne argumentere for sine avgjørelser , hørte vi lite til sensorene underveis. Tirsdag som var siste dag og hvor AK stod på agendaen ble en relativ kort dag, med kun fire slipp. Etter dette ble vi alle kandidater ropt bort til sensorene med beskjed om at alle hadde bestått. Årets kull var på 24 kandidater, og hele 21 av dem kunne dra fra Kongsvold som dommere. Desverre har jeg vært opptatt de to første jaktprøve helgene og ikke hatt anledning til å dømme, men 4-5 september reiser jeg til Ofoten for å dømme 2 dager der. Om det blir noen prøve start i høst bestemmer jeg meg ikke før første jakt uke er unnagjort. Hvis ikke blir det å dømme par helger i oktober istede.

Ingen kommentarer: