onsdag 14. januar 2009

Når dagene ikke strekker til


I går klokken halv syv på kvelden parkerte jeg på fjellet og hadde med alle tre hundene. Når dagene ikke strekker til og været i helgen ikke var noe særlig så får kvelden duge. Med hodelykta på plass og så turbo at jeg kunne gå på føttene bar det ut. To hunder ute i slengen, og deres store fordel i mørket - for er ikke så mange meter man ser selv med hodelykt, er at de stort sett kan gjøre som de vil uten at han far ser det. Gorn så jeg så vidt inn i mellom når han stakk innom meg, syns nesten han sa " du skulle bare vist" med et stort glis rundt kjeften. Selv Sophia som er ute i marka for andre gang, la seg ut i enkelte fine slag. Fjellet var fult av spor, og siden det hadde snødd nylig så betydde det at dette var rimelig ferskt. Rett etter at jeg har tatt dette bildet med rype spor, kikker jeg opp, og der 10 meter unna sitter rypa midt i lys strålen og kikker på meg. Jeg prøver så stille som mulig å få Boromir fram så han skal få strålen men da tar hun til vingene. Jeg kan følge henne i lysstrålen til hun blir borte. Et fantastisk syn. Senere hører jeg fugl som letter men ser ikke noe mere. Etter en liten time i -15 finner vi tilbake til bilen.

Til helgen skal vi prøve å få til en tur i lag med Geir B.

Ingen kommentarer: