onsdag 8. april 2009

Ingen NM suksess

Fredag var det klart for kvalifisering NM. 19 hunder møtte opp til start. Været var helt glimrende og føret var greit med tidvis mye skare. Første slipp fikk Gorn mot Pointer Zita. Gorn gikk stort og glimrende. Etter første runde lå han som nr. fire bak to med fugl arbeid og en hund med fugl taking. Andre slipp mot ES Raino varte noen minutter før Raino forsvant og Pointer Troy som hadde fugl arbeid ble satt på. Begge hunder gikk bra og ble satt likt. Før dagens siste slipp lå vi som nr. 6. Av grunn jeg fortsatt ikke skjønner ble en hund som etter første runde lå bak meg pga tomstand satt foran meg og dermed ble det den sure 7.plassen og NM var over for min del. Det ble første gang jeg har protestert kraftig på dommerens avgjørelse. Men det nyttet selvsagt ikke.
Lørdag stilte jeg i Exit Cup. I første runde fikk Gorn og makker en makkers støkk da dommer støkket en rype rett etter slipp. Den minusen var eneste vi fikk men holder ikke til å gå videre i dette selskapet.
Det blir nå neppe flere starter i vinter. Jeg ønsker å prioritere jakt og trening med Gorn. Syns han for tiden løper mye og finner litt for lite fugl. Det blir også nå å bruke tid på Sophia hvis hun nå ikke går i løpetid. Ser at Gorn sjekker henne ut for tiden.
Får ellers ønske alle en riktig god påske. !!!!

Ingen kommentarer: