torsdag 10. februar 2011

Treningstur på Rypeøya

 Søndag 6 februar ble bilen pakket og turen gikk utover til Arnøya-Årviksand, hvor verten Cato som alltid tok i mot oss med åpne armer. Det var en sosial gjeng fra både Midt-Troms, Harstad og Narvik som hadde slått seg i lag. De neste dagene skulle brukes til hundetrening og sosialisering av oss to beinte. Mandag og tirsdag var det flott vær men dessverre et dårlig pointer føre. Knekkebrød skare gjorde at hundene fikk mye juling. Likevel fikk hundene seg noen fugl arbeid-sjøl om makker fra Narvik(ingen navn nevnt må vite) raderte det meste av terreng før mine fikk sjansen. Siste dagen var det lagt seg ti cm med ny snø og nå ble føret atskillig bedre. Denne dagen valgte jeg å ta turen ut alene med hundene mine. Pga snø fallet ble det vanskelig i starten da alt av fugl lå i dokk. Men forholdene bedret seg betraktelig etter hvert og hundene fikk vist seg fram. På et par timer ble det 8 fugl arbeid på Sophia og 5 på Aragorn. Søksmessig er fortsatt Sophia litt ustabil. Starter ut i beste fart men har ennå ikke helt lært å porsjonere dette ut. Så etter hvert savner jeg ennå litt intensitet. Men hun er utrolig flink å bruke vind og terreng, noe som er grunnen til at hun finner mye fugl. Da noen av oss forlot øya onsdag tror jeg alle så langt var veldig fornøyd med utbyttet. I dag når sola skinner er det fortsatt noen igjen der borte på Årviksand og rapportene sier de har flotte forhold. Må takke alle som var med for noen sosiale og trivelige dager. Ikke minst en stor takk til vertsskapet.

Ingen kommentarer: