torsdag 17. mars 2011

2 VK på Gorn på årets første start

På Senja prøven fikk jeg gleden av å dømme begge dager. Lørdag hadde jeg et rent AK parti ved Svanvannet. Mange gode søkere og når dagen var omme kunne jeg og min med dommer Sverre Andersen oppsummere med 2x1AK og 1x2AK. Lørdag hadde jeg et blanda parti på samme plass. Med knekkebrød skare ble forholdene noe vanskeligere. Helt på tampen av dagen fikk en av hundene ett fugl arbeid og jeg kunne da dele ut 2AK.

På Arnøya 12-13 mars dømte jeg lørdag et VK kvalifiseringsparti. Aragorn var sendt sammen med Frode Henriksen som også hadde med Aiko. Dette var Frode sin debut som fører i VK. Den brasen klarte han helt utmerket. I Årviksand klarte Aragorn å holde hodet kaldt(utrolig nok) og kunne smykke seg med 2VK. Søndag gikk jeg med Sophia i AK. Hun startet utmerket men etter hvert ble det bare tull og jeg valgte å trekke henne etter 3 slipp. Det blir ingen flere AK starter på henne før til høsten. Aragorn tok på seg sprint skoene i VK finalen, og ble for stor og dermed rett ut. Men vi er likevel stor fornøyd. En stor takk til Frode Henriksen.

Kommende helg skal jeg dømme 1 dag på Ofoten sin prøve på Altevatn, mens Frode fører Aragorn i VK. På Vannøya skal jeg selv stille i VK da jeg slapp å dømme som egentlig var planen. Så ser vi fram mot NM vinter som blir siste helg med prøve start denne vinter sesongen.

Ingen kommentarer: