mandag 12. februar 2007

Kanon start på jaktprøvesesongen




Så var første prøvehelg over. Det gikk over all forventnig. Lørdag fikk vi et flott terreng ute på Rødbergodden. Men desverre glimret rypene med sitt fravær. Gorn syns jeg jobbet godt til siste slutt. Han fikk følgende karakterer for dagen


4456444


Søndag fikk jeg være med et blandet parti opp til Altevann(Toppen). Føret var tungt og enkelte plasser helt ekstremt. Mens andre plasser gikk det ann for de hunder som hadde nok lyst. Jeg trodde dette skulle bli ennå en stang ut dag da Gorn fikk en fin stand og reiste kanon på avstand, men ingen rype. Da kunne partiet bak fortelle at en scooter som krysset like foran hundene tok opp syv ryper der Gorn tok sin stand. Da tenkte jeg at dette ble altså ikke min dag. Dommer ga etter hvert beskjed om at UK hundene hadde fått sine slipp, og det var AK hundene sitt terreng fram til bilene. Heldigvis for oss UK hunder så fikk en av de to AK hundene seg et flott fugl arbeid og sin velfortjente 1AK(Trygve Nordås og Breton Tråslettens Lord) Dermed ble AK avsluttet og de to UK hundene som ennå hadde saft i bena skulle få avslutte. Det ble et langt samslipp mellom Gorn og sin søster Mafia. Helt utrolig kor disse hundenen jobbet. Siste vika(båtutsettet på Altevann) før vi skulle avslutte så fester Gorn en stand. Går villig på ordre og en rype kommer opp, jeg skyter og som alltid før var han rolig. Jeg slipper han på og han går fram 20-30 m fester ny stand. Bjørnar Gundersen som dommer ber meg reise, men jeg sier jeg vil vente da jeg ser søsteren Mafia er på tur inn i området. Hun får sin egen stråle og tar stand. Gorn reiser djervt tre ryper og er rolig. Da hadde han i følge kritikken hatt 90 min slipptid(i realiteten var det nok noe mer) og fikk sin velfortjente 1UK og billett til Artic Cup. Mafia fikk sin første jaktpremie med en flott 2UK. På tungt føre fikk Gorn følgende karakterer.


5556444

Ingen kommentarer: