tirsdag 10. februar 2009

Dommersamling



Foto: Kato Fredriksen
Denne helga var satt av til dommersamling lørdag og dømming av klubbmesterskap søndag. Lørdag bar det ut til Senja sammen med Kristian Berntsen, Sigmund Nyborg som "sensor" og totalt 8 AK hunder. Vi prøvde Kaperdalen først, men pga kaldt vær og mye vind måtte vi bare snu. Vi var på nippen til å avlyse det hele, men ville prøve Svanelvdalen først. Der var det mindre vind så vi skulle gjøre et forsøk. Kaldt var det så vi kjørte par runder i AK og det samme i VK før vi måtte gjøre retrett. Sigmund sørget for mange "papir" fugler i AK så vi fikk litt å bryne seg på. Noen tjuv triks var vi advart om også. Det var bytte av fører underveis, roping om fugl ved tomstand. Ting som man kan komme til å oppleve i det virkelige. På grunn av kulden valgte vi å avlyse søndagens klubbmesterskap.
For min del blir det nå terping på kritikkskriving før siste elevarbeid kvalitet på Senja prøven. Så holder jeg på å lage mitt eget system før jeg starter på VK arbeidene. Skal gjøre unna de obligatoriske elevarbeidene før sesongen er over.
Gorn var denne helga med Johnny til fjells på hytta. De hadde også hatt det "svinaktig" kaldt men jakt ble det uansett. Bra med fugl hadde de hatt men den hadde vært svært så lite samarbeidsvillig.
Til helgen er det klart for "distriktsmesterskap lag" for pointere i Vesterålen der jeg skal være med på Midt-Troms sitt lag. Rapport kommer

Ingen kommentarer: