søndag 19. april 2009

Avlyst jaktprøve

I dag søndag skulle vi som sagt stille i AK på Altevatn. På forhånd hadde jeg fått tildelt terreng på Stormyra på Gratangsfjellet. Der hadde vært bra med ryper på lørdag. Jeg våkner til et skikkelig drit vær, og like før jeg skal kjøre får jeg melding fra prøveledelsen om at opprop er utsatt til klokken 1000 pga været. Enn så lenge skal de vurdere om prøven skal avlyses. Men klokken ti får jeg melding om at prøven skal gjennomføres hvis det lar seg gjøre. Vi kjører til Gratangsfjellet til ingen nytte. Der er det mildt sagt et inferno med liten storm og snø. Vi avventer en stund for å se om det lar seg gjøre å komme seg ut i terrenget. Men vi skjønner fort at når vi knapt kan stå oppreist er det ingen vits å legge ut på tur. Så Jostein Jensen tar til slutt den eneste riktige avgjørelsen om å avlyse. Det viser seg senere at det kun er ett parti som klarer å gjennomføre en dag ute. De måtte i så fall vært mer heldig enn oss med været.

Ingen kommentarer: