lørdag 18. april 2009

Rapport på slutten av sesongen

Denne helga hadde jeg et håp om å få stilt i VK på Ofoten sin prøve på Altevatn. Men da fruen skulle være borte hele dagen så fikk jeg heller prioritere barna. Så før å ikke sitte hjemme hele helgen og misunne dem på prøve så stiller vi for moro skyld i AK på søndag. Samtidig får jeg hjulpet Håkon Melseth som ønsket å stille US Balder i AK. Han har barndåp søndag så jeg tar Balder med meg og stiller. Etter det så er vinter sesongen så avgjort ferdig. Er litt usikker på hvordan Gorn vil gå da han fra Onsdag før påske og framt til søndag var plaget med diare og oppkast og tok til seg null næring. Var hos dyrelegen lørdag og da var han 24,5 kg noe som er marginalt for en som normalt er 30 kg. Men fra søndag kveld og fram til nå har ting bedret seg og vekten gått betraktelig opp.

Har ellers nå prioritert Sophia. Vi har fått noen fugl arbeid på henne og jeg lar meg imponere kraftig over denne damas nese. Den er bare sylskarp. Søket har vært moderat og fram til i går kunne jeg ikke si det var premieverdig. Men siste turen nå var hun så absolutt våknet. Søksmessig ville hun nok kunne luktet på en 2UK med et fint fugl arbeid. Så her begynner ting virkelig å skje. Er første gang jeg har hatt en hund som startet i enden med å finne fugl og bruke sine sanser før dem bare løper. Så får vi se om det kan være en suksess faktor at hun når søket øker på har skjønt hvorfor hun løper.

Ingen kommentarer: