søndag 1. mars 2009

Elevarbeid på Senjaprøven

Denne helga var det prøve på Senja for Midt-Troms Fuglehundklubb. Jeg dro bort fredag da jeg skulle gå som dommerelev på lørdag i AK. Vi fikk en grei dag med svært tungt føre. Desverre var det stort sett helt fugl tomt og ingen premier på partiet. Men uansett et godkjent elevarbeid, og nå er 4 av de obligatoriske arbeidene gjort. Nå står VK for tur. Av pointere var det Point til Ole Ingebrigtsen som i dag fikk premie med en flott 2UK.


Søndag ble brukt hjemme med familie. På ettermiddagen ble det halvannen time ute med hundene i nær området. En flott gjennomkjøring. Fikk en stand på Gorn hvor fugl går før jeg er på jaktbart hold. Han setter seg og jeg skyter for å se om han lar seg provosere men ingen problem. På søndag på Senja var det også noen pointere som gjorde sine saker. Per Anton Berg fikk 3AK på Duke og Nemi til Rune er i slag og tok denne dagen en glimrende 1AK, etter at hun forrige helg fikk en 2AK på sin første AK start. Meget sterkt på slikt tungt føre som Senja kunne presentere. For flere resultater se http://www.fuglehundklubben.com/
Nå ser jeg fram til tirsdag hvor turen bærer til Arnøya. Der er målet å få kjørt Gorn i en del fugl, og gjerne i konkurranse med andre hunder. Så skal jeg prøve å få Sophia i fugl så vi kan få litt tenning. Rapport kommer når jeg er tilbake torsdag.



Ingen kommentarer: