søndag 22. mars 2009

Suksess trening på Altevatn

I dag gikk turen til Altevatn for trening med Gorn. Med meg hadde jeg fått Håkon Melseth med IS US Balder. Etter en lengre skitur var vi klar for slipp. Føret var tungt etter det siste snøfallet, men ikke verre enn at det lot seg gjøre for den som ville, og i dag ville hundene. Etter en stund ser jeg Gorn trekke an bak en haug. Når jeg kommer fram står Gorn mot Balder som står med siden til litt over (se bildet) Jeg trodde først at Gorn sekunderte og måtte ta et bilde da dette kanskje ikke er hans beste egenskap. Når jeg nærmer meg hundene så ser jeg at Balder ser på Gorn, men tror fortsatt Gorn sekunderer. Så går fuglene presist men litt ovenfor Gorn(se rypene ved bjørkan til venstre.) Balder gikk også rett fram i sin retning når Gorn løste ut så ingen tvil om hvem som hadde fuglene.


Vi fikk så nyte lunsjen i et fantastisk påske vær. Sol, skyfri himmel og tilnæret vindstille. Fikk senere tre flott fugl arbeid på Gorn, to med reis, og ro i oppflukt og skudd. Apportrype ble også lagt ut. Balder fikk også sine fugl arbeid i løpet av dagen. Det var godt med ryper i dalen. Noen var svært så samarbeidsvillig mens andre var noe lette.


Vi kunne til slutt konkludere med at det hadde bare vært en drømmedag ute i terrenget. Jeg var også fornøyd med å få trent med makker noe som har vært mangelvare denne vinteren. Denne dagen fungerte det ihvertfall veldig godt. Syns gutten tok svært godt vare på sjansene sine. Tirsdag blir det tur til Tromsø og matching mot Øystein Dahl sine hunder og Ole sine VK hunder. Da håper jeg at jeg er litt bedre forberedt fram mot VK på Vannøya.


Ellers så fikk jeg i dag den gledelige meldingen om at Søren Einarsen har fått 1UK på Ørntuas Bree. Gratulere så mye. Dette er Gorn sitt andre avkom med 1UK, og tredje avkom som er jaktprøve premiert. Så håper jeg han stiller til start i Artic Cup og kanskje i Derby til høsten. Venter i spenning på resten av dette kullet.



Ingen kommentarer: