tirsdag 5. august 2008

Første tur i treningsterrenget




Søndag 3 august dro jeg og Johnny Brattbakk med hundene i treningsterrenget på Senja. Jeg hadde med Gorn og Boromir som har vært her et par turer med Morten. Johnny hadde med seg en av sine vaktler som vi etter hvert satte ut i terrenget. Raki til Johnny ble sluppet på og fikk etter hvert en fin stand på fuglen. Jeg fikk da anledning til å leie Boromir opp bak henne noe som resulterte i egen stand. Etter hvert la vi fuglen ut slik at Boromir alene fikk muligheten fortsatt under kontroll. Han tok da sine første selvstendige stander og vi fikk trent litt på ro i oppflukt med hjelp av far. Absolutt nyttig trening for en unghund som aldri før har tatt stand. Jeg fikk også bekreftet at Boromir innehar en enorm fart og et greit format men fortsatt litt planløst da han ikke helt vet hva han leter etter. Når han ble sluppet i lag med Johnny sine hunder måtte jeg føre han litt aktivt i forhold til selvstendigheten. Men det er helt normalt for en hund som langt fra har våknet. Gorn syns jeg var i overraskende form etter ferien og tydelig at hundepasser Ole Elverum har holdt han i form i sommer. På bildene ser dere Boromir i stand mens far holder lina.

Ingen kommentarer: