mandag 25. august 2008

Ingen NNM suksess

Det ble en kort start på åpningen av sesongens jaktprøver. I VK NNM kvalifisering så fikk jeg slipp mot ES Perle til Stig Kvernmo. Begge hundene la seg avgårde ned i terrenget og ble borte for oss. Mens vi speider nedover terrenget etter dem, så dukker de plutselig opp langt bak oss. Det oppdager jeg i det Stig Brøler sitt til Perle. Jeg blåser instinktivt i fløyta uten å ane hva som skjer. Begge hundene klapper i bakken. Så ber den ene dommeren oss kalle inn. Det viste seg at Perle støkket en rype med Gorn like bak. Begge hundene får 5-6 meter (i nedoverbakke) før vi får satt dem. Men i VK i dag var dette for mye for dommeren. Dermed rakk vi 3 minutter før det var slutt. Å bli sendt heim pga "ramp" var vel det siste jeg hadde tenkt på.
Søndagen gikk jeg da som dommer elev i lag med Knut F Olsen i et parti med 13 hunder. Vi fikk oppleve hunder med søk i alle kategorier. Ingen hunder klarte ta vare på de sjansene de fikk og ingen premie. 12 ryper på vingene på 9,5 time er vel heller ikke noe luksus.
Vil gratulere pointere som gjorde det bra i helgen. Ørntuas Aiko og Ørntuas Rypa begge med 1VK i kvalifisering, og Ravkloas Dreng som ble Nord-Norsk mester med 1VK finale.

2 kommentarer:

IMMACULATE sa...

Det var urettfedig. Uansett. Jeg har laget meg ei slik side jeg også.

http://immaculatevorsteh.blogspot.com/

IMMACULATE sa...

det var urettferdig. Tre minutter og 400 kroner. Det er vel brukte penger. Uansett. Hva skulle jeg ha sagt, det er såvidt Kaisa er kvalifisert til AK. Spiste rypa på apportprøven. Vel, jeg har laget ei slik side jeg også.
http://immaculatevorsteh.blogspot.com/